Hieronder geven we een indicatie van de training. De definitieve inhoud wordt afgestemd op jullie behoeften.
- Reflectie op de huidige inzichten, kennis en vaardigheden op het gebied van klantgericht werken binnen de groep.
- Theoretisch kader: de theorie over klantgerichtheid. Wat is klantgericht werken precies en welke factoren zijn relevant?
- Het begrijpen en kunnen optimaliseren van de klantreis, zodat je weet waar verbeterkansen liggen op de klantgerichtheid.
- De mindset die nodig is om klanten écht te kunnen en willen begrijpen, zodat de eigen acties hierop afgestemd kunnen worden.
- Technieken om klantgericht te kunnen werken, zoals LSD, verbindend communiceren en effectief luisteren.
- Effectief omgaan met weerstand, frictie of frustratie die kan ontstaan in klantcontact.
- Concrete technieken, handige tools en waardevolle tips op het gebied van klantgericht werken.
- Bepalen van de next step naar aanleiding van deze training.
Naast deze onderwerpen heeft de training een aantal vaste blokken, zoals een plenaire opening, veel voor praktijkoefeningen, een Q&A en een afsluiting. Daartussen zijn er voldoende pauzes.