Boek onze soft skill training
Klantgericht werken
Training Klantgericht werken
Klanten zijn bij iedere organisatie de belangrijkste stakeholder. Want zonder klanten is er geen werk. Veel werknemers in Nederland hebben dan ook direct of indirect te maken met klanten. En of dat nou interne of externe klanten zijn, ze zijn zonder uitzondering ontzettend belangrijk.
Je wil ze het liefst binden, zodat ze lang blijven kiezen voor jullie dienstverlening. Maar tegelijkertijd worden klanten steeds kritischer. Het is dus belangrijk om soft skills te ontwikkelen op het gebied van klantgerichtheid. Zodat jij en je collega’s klanten de optimale klantbeleving kunnen bieden.
Ieder contactmoment draagt bij aan de ervaring die klanten met jouw organisatie hebben
Ben je wel eens bij een bedrijf binnen gelopen waar de dame of heer van de receptie je met de nek aankeek? Geen mooi visitekaartje voor het bedrijf. En zo zie je direct dat ieder contactmoment met een klant bijdraagt aan de ervaring die ze met jouw organisatie hebben. Of dat nu telefonisch, per mail of face to face is. Ieder contactmoment versterkt of verzwakt de reputatie. Klantgerichtheid is dus niet iets dat je soms doet, maar een skill die structureel ingezet moet worden.
Zijn jullie doordrongen van het belang van klantgerichteid? Fijn! Dan is deze incompany training perfect voor jou en jouw collega’s. Onder het kopje ‘Inhoud’ vertellen we je wat je mag verwachten van het programma. Lees snel verder.
Inhoud van de training
Hieronder geven we een indicatie van de training. De definitieve inhoud wordt afgestemd op jullie behoeften.
- Middels reflectie maken we de huidige stand van zaken inzichtelijk. Hoe veel aandacht wordt er momenteel al besteed aan de klant? Hoe klantgericht is iedereen al?
- We delen informatie over het belang van klantgerichtheid. Want als je, op wat voor manier dan ook, in contact staat met klanten, ben jij het uithangbord voor jouw werkgever.
- We laten je meerdere praktijkvoorbeelden van goede en slechte klantgerichtheid zien. Dat helpt je om een gevoel te krijgen bij het onderwerp. We laten ook zien wat het kan opleveren om hier op te concentreren.
- We zoomen in op jullie en jullie organisatie. Op welke manieren staan jullie in contact met klanten? Hoe pakken jullie deze momenten nu aan? Wat voor kansen en bedreigingen brengt dat met zich mee?
- In verschillende opdrachten en oefeningen gaan we aan de slag met klantgerichtheid. We leren je de fijne kneepjes van het vak zodat je in de toekomst kan gaan werken aan de ultieme klantbeleving.
- Natuurlijk wil je alle inzichten, kennis en ideeën in de praktijk gaan uitvoeren zodat jullie de klantbeleving kunnen optimaliseren. Door een plan van toepassing te maken wordt dit mogelijk.
Resultaten van de training
We gaan in deze training werken aan de volgende resultaten.
- Je weet wat klantbeleving is, waarom het zo waardevol is en welke winsten ermee te behalen zijn.
- Je hebt een helder beeld van hoe jij en je collega’s er op dit moment voor staan. Hoe klantgericht is iedereen al?
- Je kan je verplaatsen in de beleving van de klant. Vanuit zijn ogen kan jij analyseren hoe de klantbeleving momenteel is.
- Je maakt inzichtelijk welke contactmomenten allemaal van invloed zijn, hoe deze nu worden ingericht en hoe jij en je collega’s daar optimalisaties aan kunnen brengen.
- Je ontwikkelt deze soft skill zodat je in de toekomst klantgerichter kan werken. Dat levert hechtere klantrelaties, meer business en een voldaan gevoel op.
Over de trainer
We werken uitsluitend met gespecialiseerde trainers. Deze training wordt gegeven door:
Jeltje
Jeltje heeft geruime ervaring als trainer binnen het bedrijfsleven. Sinds 2018 doet ze dat ook voor Soft Skill Trainer, waarbij ze incompany trainingen organiseert op het gebied van customer journey mapping, klantbeleving en persoonlijk leiderschap.
Tijdens trainingen met Jeltje zijn de deelnemers veel actief bezig. Want na het delen van de benodigde theorie gaat de groep voornamelijk zelf aan de slag. Door deelnemers te laten reflecteren, debatteren en oefenen komen zij snel tot inzichten, nieuwe kennis en nieuwe skills. Zo haalt Jeltje het maximale rendement uit iedere sessie die ze organiseert.
Investering en proces
Hebben jullie andere behoeftes of een afwijkende groep deelnemers? We bespreken de mogelijkheden graag.
Duur | Investering | Groepsgrootte |
---|---|---|
4 uur | €1.095,00 ex. btw | Max. 15 (Meer in overleg) |
7 uur | €1.995,00 ex. btw | Max. 15 (Meer in overleg) |
2 * 4 uur | €2.295,00 ex. btw | Max. 15 (Meer in overleg) |
3 * 4 uur | €3.295,00 ex. btw | Max. 15 (Meer in overleg) |
Proces voor de training
Voor het slagen van de training is het belangrijk dat de inhoud zo goed mogelijk aansluit op jullie behoefte. Om de inhoud af te stemmen doorlopen we op voorhand een aantal belangrijke stappen:
- Ndat we je aanvraag hebben ontvangen plannen we een gesprek in. Dit kan digitaal of face to face zijn. Dat gesprek is ter kennismaking én om meer over de aanvraag te horen. Na het gesprek ontvang je van ons een vrijblijvende offerte.
- Gaan we samenwerken? Wat leuk! We sturen je dan een digitaal inventarisatieformulier toe, zodat we nog meer te weten komen over jullie situatie en behoeftes.
- Op basis van alle input stemmen we de inhoud van de training af op jullie wensen. Je ontvangt van ons een concept programma en alle facilitaire informatie. We nodigen je uit om hier feedback op te geven.
- Is het programma akkoord? Dan is het proces voorafgaand aan de training afgerond. Op de dag zelf is onze trainer ruim op tijd aanwezig om op te bouwen en voor te bereiden.
Werkwijze: actief leren
De werkwijze tijdens een training is essentieel voor het resultaat. Dit is hoe we te werk gaan:
Voor onze soft skill trainingen hebben we de actief leren-methode ontwikkelt. Daarmee kunnen we in korte tijd toewerken naar een hoog leerrendement.
Actief leren betekent dat de deelnemers in een training veelvuldig zélf aan de slag gaan met de materie. Onze trainers wisselen de nodige theorie daarom regelmatig af met interactieve praktijkonderdelen, zoals opdrachten, reflectie en oefeningen. Door deze manier van werken ontstaan er bij deelnemers razendsnel handvatten en inzichten, die zij vervolgens eenvoudig in hun werkleven kunnen inzetten.
Daarnaast wordt er afwisselend individueel, plenair of in subgroepen gewerkt. Dat houdt de interactie, de energie en het plezier continu op een hoog niveau. Zo wordt leren effectiever én leuker.
Offerte aanvragen
Vraag een vrijblijvende offerte aan. Je ontvangt hem binnen 48 uur in je mailbox.
Deze training in het kort
Duur: 4, 7 of 2 * 4 uur
Vanaf: €1.095,00 excl. btw
Groep: Max. 15 (meer in overleg)
Waar: Incompany, heel Nederland
Andere wensen of behoeftes?
We kunnen de training aanpassen.
Gerelateerde trainingen
Effectief luisteren
Kledingstijl en kleurkeuze
Alle soft skill trainingen
Wil je samen met je collega’s aan jullie soft skills werken? Boek deze training!
Vraag via onderstaande knop een offerte aan voor deze training.
We zorgen dat de offerte binnen 48 uur in je mailbox zit.
Heb je nog vragen of wil je advies? Onze coördinatoren helpen je graag.
We hebben al 150+ klanten mogen helpen.. 😍
Zij beoordelen ons met een 8.8.
Dineke Philipse
Verenigingsmanager, CLC-Vecta
Wij boeken regelmatig soft skill trainingen voor onze leden. We werken daarvoor altijd samen met Soft Skill Trainer. Ze hebben een breed aanbod, hoge kwaliteit en goede prijsstelling.
Rian van Nuland
Medewerker HRM, Lavans
Soft Skill Trainer geeft nu al meer dan 2 jaar trainingen aan onze medewerkers. Ze communiceren altijd snel en duidelijk. Zowel voor als na de training. Dat vinden we heel prettig.
Michelle Oosthuyzen
Eigenaar, Stadsfruit
We hebben bij Soft Skill Trainer een training Complimenteren gevolgd. Onze medewerkers hebben daar ontzettend veel van op kunnen steken. Bedankt voor de leuke training!
Nancy Stevens
Teammanager, IvVW
Soft Skill Trainer faciliteert al lange tijd trainingen bij ons. Die samenwerking verloopt altijd prettig. Ze denken graag met je mee om samen de perfecte training te bedenken.
Maurits Schuijf
Founder, Shakes on Wheels
Wij zetten Soft Skill Trainer wel eens in voor onze klanten waarbij we catering verzorgen. We horen van die klanten altijd positieve geluiden als deze partij langs is geweest.
Robin van ’t Ruim
Manager, de Balie
Fijne service, snel contact en interessante trainingen. Zo zou ik onze prettige samenwerking met Soft Skill Trainer beschrijven. Bedankt tot dusver en op naar nog vele jaren!

8,6 waardering
Klanten waarderen ons met
een gemiddelde van 8,6.

150+ klanten
Onze klanten bevinden zich
verspreid door heel Nederland.

#1 trainers
We werken uitsluitend met
gespecialiseerde trainers.

Actief leren
Wij passen ‘actief leren’ toe voor
een optimaal leerrendement.

Peter Houtman
Coördinator
Heb je hulp nodig?
Hebben jij en je collega’s interesse in een van onze soft skill trainingen?
Als je contact met ons opneemt helpen we je graag.
→ We zijn telefonisch bereikbaar op 030 – 227 0736.