Boek een soft skill training

Klantgericht werken

Home » Alle soft skill trainingen » Training Klantgericht werken

Training Klantgericht werken

Klanten zijn bij iedere organisatie de belangrijkste stakeholder. Want zonder klanten is er geen werk. Veel werknemers in Nederland hebben dan ook direct of indirect te maken met klanten. En of dat nou interne of externe klanten zijn, ze zijn zonder uitzondering ontzettend belangrijk.

Je wil ze het liefst binden, zodat ze lang blijven kiezen voor jullie dienstverlening. Maar tegelijkertijd worden klanten steeds kritischer. Het is dus belangrijk om soft skills te ontwikkelen op het gebied van klantgerichtheid. Zodat jij en je collega’s klanten de optimale klantbeleving kunnen bieden.

Ieder contactmoment draagt bij aan de ervaring die klanten met jouw organisatie hebben

Ben je wel eens bij een bedrijf binnen gelopen waar de dame of heer van de receptie je met de nek aankeek? Geen mooi visitekaartje voor het bedrijf. En zo zie je direct dat ieder contactmoment met een klant bijdraagt aan de ervaring die ze met jouw organisatie hebben. Of dat nu telefonisch, per mail of face to face is. Ieder contactmoment versterkt of verzwakt de reputatie. Klantgerichtheid is dus niet iets dat je soms doet, maar een skill die structureel ingezet moet worden.

Zijn jullie doordrongen van het belang van klantgerichteid? Fijn! Dan is deze incompany training perfect voor jou en jouw collega’s. Onder het kopje ‘Inhoud’ vertellen we je wat je mag verwachten van het programma. Lees snel verder.

Inhoud van de training

Hieronder geven we een indicatie van de training. De definitieve inhoud wordt afgestemd op jullie behoeften.


  • Middels reflectie maken we de huidige stand van zaken inzichtelijk. Hoe veel aandacht wordt er momenteel al besteed aan de klant? Hoe klantgericht is iedereen al?
  • We delen informatie over het belang van klantgerichtheid. Want als je, op wat voor manier dan ook, in contact staat met klanten, ben jij het uithangbord voor jouw werkgever.
  • We laten je meerdere praktijkvoorbeelden van goede en slechte klantgerichtheid zien. Dat helpt je om een gevoel te krijgen bij het onderwerp. We laten ook zien wat het kan opleveren om hier op te concentreren.
  • We zoomen in op jullie en jullie organisatie. Op welke manieren staan jullie in contact met klanten? Hoe pakken jullie deze momenten nu aan? Wat voor kansen en bedreigingen brengt dat met zich mee?
  • In verschillende opdrachten en oefeningen gaan we aan de slag met klantgerichtheid. We leren je de fijne kneepjes van het vak zodat je in de toekomst kan gaan werken aan de ultieme klantbeleving.
  • Natuurlijk wil je alle inzichten, kennis en ideeën in de praktijk gaan uitvoeren zodat jullie de klantbeleving kunnen optimaliseren. Door een plan van toepassing te maken wordt dit mogelijk.
Resultaten van de training

We gaan in deze training werken aan de volgende resultaten.


  • Je weet wat klantbeleving is, waarom het zo waardevol is en welke winsten ermee te behalen zijn.
  • Je hebt een helder beeld van hoe jij en je collega’s er op dit moment voor staan. Hoe klantgericht is iedereen al?
  • Je kan je verplaatsen in de beleving van de klant. Vanuit zijn ogen kan jij analyseren hoe de klantbeleving momenteel is.
  • Je maakt inzichtelijk welke contactmomenten allemaal van invloed zijn, hoe deze nu worden ingericht en hoe jij en je collega’s daar optimalisaties aan kunnen brengen.
  • Je ontwikkelt deze soft skill zodat je in de toekomst klantgerichter kan werken. Dat levert hechtere klantrelaties, meer business en een voldaan gevoel op.
Investering en proces

Hebben jullie andere behoeftes of een afwijkende groep deelnemers? We bespreken de mogelijkheden graag.


DuurInvesteringGroepsgrootte
4 uur€1.095,00 ex. btwMax. 15 (groter in overleg)
7 uur€1.695,00 ex. btw Max. 15 (groter in overleg)
2 * 4 uur€1.895,00 ex. btwMax. 15 (groter in overleg)

Proces voor de training

Het is essentieel dat de inhoud van de training zo veel mogelijk is afgestemd op jullie situatie. Om die reden doorlopen we op voorhand de volgende stappen:

  1. We bellen na de offerteaanvraag op om kennis te maken en om de aanvraag te bespreken.
  2. We sturen een digitale vragenlijst toe, zodat we alles weten over jullie situatie en behoeftes.
  3. We stemmen de inhoud af op jullie wensen en situatie.
  4. We koppelen de definitieve inhoud en het programma een week van tevoren aan jullie terug.

Offerte aanvragen

Vraag een vrijblijvende offerte aan. Je ontvangt hem binnen 48 uur in je mailbox.

Deze training in het kort

Duur: 4, 7 of 2 * 4 uur


Vanaf: €1.095,00 excl. btw


Groep: Max. 15 (meer in overleg)


Waar: Incompany, heel Nederland

Andere wensen of behoeftes?
We kunnen de training aanpassen.

Wil je samen met je collega’s aan jullie soft skills werken? Boek deze training!

Vraag via onderstaande knop een offerte aan voor deze training.
We zorgen dat de offerte binnen 48 uur in je mailbox zit.

Heb je nog vragen of wil je advies? Onze coördinatoren helpen je graag.

We hebben met onze trainingen al 150+ klanten mogen helpen! 😍
Zij beoordelen ons met een gemiddelde van 8.6. Daar zijn we trots op!

Dineke Philipse

Verenigingsmanager, CLC-Vecta

Wij boeken regelmatig soft skill trainingen voor onze leden. We werken daarvoor altijd samen met Soft Skill Trainer. Ze hebben een breed aanbod, hoge kwaliteit en goede prijsstelling.

Rian van Nuland

Medewerker HRM, Lavans

Soft Skill Trainer geeft nu al meer dan 2 jaar trainingen aan onze medewerkers. Ze communiceren altijd snel en duidelijk. Zowel voor als na de training. Dat vinden we heel prettig.

Michelle Oosthuyzen

Eigenaar, Stadsfruit

We hebben bij Soft Skill Trainer een training Complimenteren gevolgd. Onze medewerkers hebben daar ontzettend veel van op kunnen steken. Bedankt voor de leuke training!

Nancy Stevens

Teammanager, IvVW

Soft Skill Trainer faciliteert al lange tijd trainingen bij ons. Die samenwerking verloopt altijd prettig. Ze denken graag met je mee om samen de perfecte training te bedenken.

Maurits Schuijf

Founder, Shakes on Wheels

Wij zetten Soft Skill Trainer wel eens in voor onze klanten waarbij we catering verzorgen. We horen van die klanten altijd positieve geluiden als deze partij langs is geweest.

Robin van ‘t Ruim

Manager, de Balie

Fijne service, snel contact en interessante trainingen. Zo zou ik onze prettige samenwerking met Soft Skill Trainer beschrijven. Bedankt tot dusver en op naar nog vele jaren!

8,6 waardering

Klanten waarderen ons met een gemiddelde van 8,6.

150+ klanten

Onze klanten bevinden zich verspreid door heel Nederland.

#1 trainers

We werken uitsluitend met gespecialiseerde trainers.

Actief leren

Wij passen ‘actief leren’ toe voor een optimaal leerrendement.

Peter Houtman

Coördinator

Heb je hulp nodig?

Hebben jij en je collega’s interesse in een van onze soft skill trainingen?
Als je contact met ons opneemt helpen we je graag.

  We zijn per mail bereikbaar op welkom@softskilltrainer.nl.
→  We zijn telefonisch bereikbaar op 030 – 227 0736.